Manresa

La directora de Càritas Arxiprestal de Manresa, Josefina Farrés, i el Sr. Frank Margenat, representant de la Promotora Drogueda Can Planas S.L., vinculada a l’Oller del Mas, han signat l’acord mitjançant el qual Càritas podrà continuar fent la seva activitat a l’edifici “El Portal”, al carrer del Joc de la Pilota de Manresa 4-6, els 10 anys vinents.

Manresa

Enguany la Transéquia celebra els 40 anys i Càritas Arxiprestal Manresa serà l’entitat beneficiària de l’euro solidari que anirà destinat al projecte Activa’t a l’hort. El projecte consta de formació en la gestió d’un hort col·lectiu de forma ecològica, promocionant l’autoconsum, i una part d’acollida, inclusió i suport a les persones que volen fer aquest aprenentatge, reforçant la xarxa social i comunitària.

Manresa

Càritas Manresa ofereix diversos cursos de formació per donar oportunitats a les persones de ser autosuficients i facilitar els aprenentatges necessaris per accedir a un treball digne.

En el marc del Programa ACTIVA’T A L’HORT, s’ha impartit un taller prelaboral d’introducció a l’horticultura ecològica que ha tingut una durada de 91 hores i s’han treballat els següents aspectes:

Manresa

La Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, ha fet una aportació de 10.000 euros, gràcies a la qual Càritas Manresa i la DO Pla de Bages podran dur a terme una nova convocatòria, la 3a, per a la restauració de construccions de pedra seca. Aquesta actuació permetrà també facilitar la integració laboral de persones en risc d’exclusió social, ja que serà un equip de persones formades pel programa Activa’t de Càritas Manresa les que duran a terme els treballs de restauració.