FINALITZA EL CURS D’AUXILIAR DE CUINA DE CÀRITAS ANOIA-SEGARRA

Curs de cuina

A Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra ha finalitzat aquest mes de maig el Curs d’auxiliar de Cuina, una formació en la qual han participat 14 persones, destinada a millorar les competències socials i professionals i afavorir la inserció laboral  en el sector de la restauració.

El passat dia 1 de juny l’alumnat ha rebut els diplomes que acrediten la finalització del curs que es va iniciar al mes de febrer,  i que ha consistit en 82 hores de formació (cuina, neteja, competències transversals) i 80 hores de pràctiques formatives no laborals en empreses.

Com a novetat en aquesta edició es va dividir a les persones seleccionades per fer el curs en dos grups, per complir la normativa de restriccions de la COVID-19. Això ha afavorit  que els i les  alumnes s’hagin sentit més acompanyats i s’hagin creat més vincles entre les persones participants i el professorat.

Per l’organització d’aquest curs, s’ha comptat amb la col·laboració de 2 voluntàries de l’entitat, 2 professionals del sector i 3 empreses contractades. Perquè l’alumnat pogués realitzar les pràctiques de cuina, comptant així amb una formació teòrica pràctica, Caritas ha comptat amb la col·laboració de diverses entitats i empreses: Botiga de menjar ‘Els Fogons de l’Anoia’, Restaurant el ‘Caprici d’Igualada’, ‘Exquisit Restaurant’, Restaurant ‘El Rovell de l’ou’,  Restaurant ‘Asador Mesón el abuelo’, Restaurant ‘Mar y tierra’, Restaurant ‘Can Jaume’, l’Ampa Ramón Castelltort i la Residència las Hermanitas de los ancianos desamparados.

Tant les empreses col·laboradores com els participants que han finalitzat les pràctiques han valorat molt positivament l’experiència i poder accedir a la borsa de treball d’aquestes empreses. Malgrat la situació de restriccions per la situació de pandèmia la gran majoria de restaurants als quals se’ls va demanar la col·laboració van estar oberts i disposats. També dos participants han trobat feina gràcies al curs.

Des de Càritas treballem per que les persones puguin accedir al mercat laboral i per aquest motiu se’ls prepara tant realitzant cursos ocupacionals com potenciant l’aprenentatge de la llengua, les competències digitals, pretallers i acompanyament laboral tant individual com grupal.

Per la realització d’aquest curs Càritas ha comptat amb el cofinançament del Programa Operatiu d’Inclusió Social (POISES) 2020-2023 de la Unió Europea.