Taradell

Càritas de Taradell com a entitat d’Església té com a objectiu posar fi a la pobresa, promovent la justícia social i la dignitat humana.

Entre els nostres projectes hi ha l'acollida, els ajuts d’urgència -ajudes puntuals per pal·liar situacions de necessitat-, l'espai solidari, on s'ofereixen mobles i parament de la llar de segona mà a través de la nostra intermediació entre els que els ofereixen i els interessats, i es publiquen les demandes en diferents espais del poble i a la revista TARADELL, un servei d'inserció laboral per tal de fer acompanyament en la recerca de feina, un rober per recollir i lliurar roba i calçat, campanyes -com la de joguines i contes el dia de Reis, i altres d'especials-, i el banc d'aliments, des d'on es reben donacions de menjar i s'organitza el lliurament de manera digna.

L’any 2014 es van atendre 92 famílies amb un total de 368 beneficiaris, es van fer 190 ajuts econòmics, es van repartir 2.208 kg d'aliments i es va oferir roba a aquelles persones que ho van sol·licitar. També es van repartir joguines als infants.

Càritas no s'oblida de denunciar situacions d'injustícia, i s'avergonyeix de l’estructura actual de la nostra societat que relega tantes persones a la pobresa.

Projectes

Acollida i ajutsIntegració socialEmpreses amb cor

Acollida i atenció social
Espai per acollir i escoltar persones tant temps com sigui necessari, sobre tot tipus de problemes, perquè les persones se sentin ateses i poder treballar així la resposta adient.

Servei d’ajuda econòmic
Ajuts per necessitats puntuals amb un seguiment del problema (lloguer, subministraments i calefacció, medicaments, ajudes escolars...); ajuts en espècies o microcrèdits.

Recollida i distribució de mobiliari i parament de la llar
Espai on es recullen, s’intercanvien, es reparen i es distribueixen utensilis a preus simbòlics.

Serveis i accions per la gent gran
Espai de trobada: Espai per passar l’estona, trobar-se, xerrar, i fer jocs.

Empreses amb Cor
Empreses amb cor és un projecte institucional de responsabilitat social de col·laboració amb empreses, entitats i institucions, amb la finalitat de poder cooperar i col•laborar conjuntament en el treball a favor de la justícia.

Taradell
Alumnes de l’Institut de Taradell recapten productes de neteja i higiene per a Càritas

Alumnes de tercer d’ESO de l’Institut de Taradell ha portat a terme un recapte de productes de neteja i higiene personal en benefici de Càritas parroquial d’aquest municipi. La iniciativa ha estat programada en el marc de l’assignatura de Cultura i valors ètics. Un dels objectius d’aquesta assignatura és oferir un servei comunitari, abans que l’alumnat acabi l’etapa d’ESO.

Càritas estrena instal·lacions en el nou Espai Solidari de Taradell

Càritas de Taradell ha estrenat noves instal·lacions dins del nou Espai Solidari municipal. Les noves instal·lacions estan ubicades a l’edifici conegut com el Sindicat. El 19 d’abril es va fer la inauguració d’aquest nou equipament, situat al carrer de l’Església i on també tenen seu d’Osona contra el càncer i Som Dones. Càritas està ubicada a la planta baixa de l’edifici amb dos espais diferenciats: Càritas Rober i Càritas Aliments.