Roda de Ter

rodadeter

Càritas parroquial de Sant Pere de Roda treballa des de fa més de 35 anys, i a la seva àrea d’acció hi ha els pobles de Roda de Ter i les Masies de Roda. Començà atenent dues o tres famílies i l’any 2014 ho feia regularment a 332persones.

Si al principi el servei gairebé únic era oferir roba i aliments, en aquests moments gestiona vuit projectes diferents, que pretenen bàsicament: acollir les persones, trobar la complexitat de la problemàtica que no es veu a primer cop d’ull i fer-ne el seguiment, fer col·laborar les persones a qui s’ajuda per no deixar-les en la passivitat, recolzar programes per a infants, adolescents i gent gran, organitzar projectes amb altres entitats i fer un estudi de les necessitats dels dos pobles.

Hi treballen setmanalment 19 voluntaris i una vintena més de voluntaris ocasionals. La comunitat parroquial és qui aporta la major part del pressupost de 17.342 €, seguit d’una gran col·laboració dels ajuntaments.

Projectes

projectes

Acollida i ajutsIntegració socialInserció sòciolaboral
Acollida i atenció social
Espai per acollir i escoltar persones tant temps com sigui necessari, sobre tot tipus de problemes, perquè les persones se sentin ateses i poder treballar així la resposta adient.
Servei d’ajuda econòmic
Ajuts per necessitats puntuals amb un seguiment del problema (lloguer, subministraments i calefacció, medicaments, ajudes escolars...); ajuts en espècies o microcrèdits.
Recollida i distribució d’aliments
Recollida de minves i donació d’aliments a persones que presenten dificultats econòmiques; les ajudes sempre són en espècies.
Recollida i distribució de roba
Magatzem i oferta de roba que prové de donacions.
Serveis i accions per a infants i joves
Aprèn disfrutant: Oferta per a infants i adolescents de 4 a 16 anys per participar en qualsevol activitat extraescolar del poble.
Serveis i accions per a persones adultes
Cursos d’alfabetització, llengua i cultura i noves tecnologies per afavorir la integració social.
Serveis i accions per la gent gran
Acompanyament: Fer companyia a casa a persones soles, portar-les al metge, a comprar...
Promou el desenvolupament integral de les persones a partir del suport en el procés de recerca de feina, en l’orientació i la formació laboral, en la millora de les seves habilitats socials i laborals...

L’economia social i solidària
Projectes i activitats econòmiques que promouen el bé comú: les botigues de roba de segona mà, la secció de neteja de l’empresa d’inserció La Taca –amb conveni amb l’Associació Tapís -, i algunes iniciatives de producció i comercialització de productes agraris (horts).

Roda de Ter
Ramon Bufí, Ester Busquests i Francesc Admetlla publiquen “Saviesa en colors africans”

«Saviesa en colors africans» és un llibre que han escrit Ramon Bufí i Ester Busquets, il·lustrat amb fotografies de Francesc Admetlla. Vol ser un trampolí per a tantes veus africanes que, «colpejades per la dissort i la injustícia, reclamen que no oblidem en cap moment l’Àfrica», tal com expliquen els autors. Ramon Bufí és rector de Roda i va ser delegat episcopal de Càritas i Ester Busquets és membre del consell d’aquesta parròquia osonenca.

Càritas
Càritas de Roda debat la identitat, independència i evolució de l’entitat en una sessió formativa

Disset voluntaris de la vintena llarga que formen Càritas de Roda es van trobar per reflexionar, fer formació i repensar l’entitat. La identitat eclesial, la independència en les seves anàlisis i accions, els nous reptes, l’empoderament o treball que cuida el protagonisme de les persones que demanen ajuda van ser alguns dels temes tractats. El grup va valorar positivament la formació i es va demanar que es repetissin sessions semblants.