Condemna, pregària i reflexió després de l’atemptat de Barcelona

Càritas del Bisbat de Vic ens fem nostre el comunicat dels bisbes de Catalunya (llegir comunicat) i condemnem de la manera més enèrgica l’atemptat d’aquest dijous,
17 d’agost a les Rambles de Barcelona i que ha desencadenat actuacions a Cambrils i altres punts de Catalunya. Càritas, com a institució de l’Església, sempre defensarà una societat en pau, justa, oberta i acollidora.

Creiem que cap acte de violència pot emparar-se en cap religió o creença per a ser comès. Aquests fets són incompatibles amb la naturalesa pacífica de qualsevol religió, i amb les aspiracions que tenim de bondat i justícia per a tot el món. Per això és obligatori condemnar, sense pal·liatius, a tots aquells grups que volen imposar les seves idees per la violència i que s’autodefineixen com a representants d’una creença. Aquestes accions
terroristes només busquen crear estigmes sobre les diferents religions, una manera de sortir-se’n amb la seva però no ens faran defallir en els esforços que compartim amb altres comunitats religioses per enriquir la convivència quotidiana.

Com a creients en Déu, aquest acte de violència ens obliga a respondre multiplicant en la vida quotidiana el nombre gestos de pau i fraternitat i pregar per tots els afectats i per una societat justa i igualitària.