TERRA, CUINA I TRADICIÓ. Sopar d’inaguració

El passat divendres, 6 de setembre, va tenir lloc el sopar d’inauguració de la iniciativa Terra, cuina i tradició , que ja es va portar a terme l’any passat, de tres col·lectius amb valors complementaris i una visió del món compartida, en un recorregut que va de l’origen (la llavor) al producte final (el menú), passant per les mans de la pagesia (el cultiu) i que entén que la qualitat implica valorar i comprendre la tradició, el territori i la gent.

En l’acte varen intervenir els representants de les tres entitats que varen explicar l’aportació que feien al projecte des de cada un l els respectius

TERRA. Els productes del menú han estat cultivats al Regadiu de Manresa, en el marc del projecte Activa’t amb l’Horta de Casa Costafreda-Agricultura social, un espai de producció agrària i economia social de Càritas Arxiprestal de Manresa. Càritas acull i acompanya persones en situació de pobresa per tal que esdevinguin protagonistes del seu desenvolupament integral. Treballa des de l’acció social, la sensibilització i la denúncia de situacions d’injustícia. Desenvolupa tasques de formació i inserció sociolaboral, entre les quals hi ha aquest projecte.

CUINA.  És l’espai d’alquímia que enriqueix la creativitat i la nostra vida. A la cuina de Cal Magre s’han elaborat els productes per oferir un menú que combina els sabors autòctons amb els valors que compartim. Cal Magre és un restaurant de cuina tradicional i de pagès, al cor del Pla de Bages, compromès amb el territori, els seus productes i productors.

TRADICIÓ. Ho som perquè som el fruit de generacions en contacte amb la terra i el coneixement i la cultura que se’n deriva. Per això L’Era, Espai de Recursos Agroecològics, a través del projecte Esporus, hi aporta el coneixement tradicional i agrari de les varietats locals dels productes que formen part d’aquest menú. L’Era és una entitat sense ànim de lucre que treballa per la difusió de l’agroecologia i el saber fer pagès. Esporus és un banc de llavors de més de 380 varietats locals recuperades.

El projecte consisteix a proposar un menú amb productes locals que es podrà degustar al restaurant Cal Magre, de Callús, durant tot el mes de setembre.

Més informació i menú clicant aquí

Podeu reservar taula trucant a Cal Magre, tel. 938 360 451

www.caritasbisbatvic.cat/manresa/activathort