Presentació del projecte Terra, cuina i tradició

El passat divendres, 7 de setembre, al restaurant Cal Magre de Callús es va presentar el projecte Terra, cuina i tradició, impulsat per Càritas Arxiprestal de Manresa, l’Associació L’Era, i el mateix restaurant Cal Magre.

El projecte consisteix en l’elaboració d’un menú amb productes locals, cultivats als horts que Càritas té al Regadiu de Manresa a partir de varietats recuperades per L’Era a través del seu banc de llavors Esporus. L’albergínia blanca, el pebrot vermell xato, diverses varietats locals de tomàquets com els de Montserrat, els de marge, el cirerol, formen  part dels ingredients d’aquest menú elaborat als fogons de  Cal Magre i que es podrà degustar durant tot el mes de setembre.

En la presentació, els impulsors del projecte van explicar la seva participació. En l’apartat de cuina, els propietaris de Can Magre,  Flora i Lluís,  varen reivindicar la importància que tenia per a ells la cuina lligada al producte local, fresc, de temporada i de qualitat  i el seu compromís amb el territori.

En relació a la terra, el responsable del projecte Activa’t amb l’Horta de Casa Costafreda – Agricultura social, Pau Collado,  i el responsable de l’espai productiu , Xevi Coma, varen explicar el projecte en el seu vessant tant de producció agrària com d’economia social ja que  Càritas  acull i acompanya persones en situació de pobresa per tal que esdevinguin protagonistes del seu desenvolupament integral  i  desenvolupa tasques de formació i inserció sociolaboral , entre les quals hi ha aquest projecte.

Pel que fa ala tradició,  l’Era,  Espai de Recursos Agroecològics, hi aporta el coneixement tradicional i agrari de les varietats locals dels productes que formen part del menú. Xènia Torres  va explicar que es feia a través del projecte Esporus, destacant que  es realitzen tasques de revalorització, divulgació i recerca  i s’hi aporta el coneixement tradicional i agrari.

La música en viu que acompanya els sopars dels divendres a Cal Magre van permetre els assistents gaudir d’una bona vetllada amb  l’excel·lent concert de la cantant Berta Sala, i el piano de Dominique Landolt. També van poder  veure les imatges del dia a dia de les entitats organitzadores que es varen projectar durant el sopar.