La revista El Pou de la Gallina ha lliurat el Premi Oleguer Bisbal als “manresans d’actualitat” a Càritas Arxiprestal de Manresa.
El va recollir la directora de l’entitat, Fina Farrés, acompanyada per la tècnica Clara Abancó i el participant en el programa ACOL, Afis Bolaji que va parlar del seu pas per Càritas.  Tots tres van agrair el premi al mateix temps que varen reivindicar la feina que fa  l’entitat i varen denunciar també la necessitat de canviar un sistema injust que condemna tantes persones a la pobresa.

La directora de Càritas, Fina Farrés, va agrair l’atorgament d’un premi que reconeix el treball de moltes persones (voluntaris i tècnics)  la dedicació de les quals  ha fet possible tirar endavant projectes enfocats a aconseguir millorar la situació de les persones que Càritas acompanya.

Va posar de manifest el contrast que hi ha entre la riquesa d’uns quants i la pobresa de molts, una pobresa que no és una realitat nova però que la situació actual fa més palesa que mai.

I, com a exemple,  l’especulació immobiliària, que converteix el dret a l’habitatge en una mercaderia de luxe, exposa les persones i famílies que viuen en precarietat a màfies que rebenten portes i revenen les claus, a les quals donen els pocs recursos que tenen o que no tenen, i acaben convertint-se en ocupadors, exposant-se a la fragilitat de la seva precarietat, de les relacions veïnals i d’un sistema pervers.

Grans tenidors bancaris que després de ser rescatats amb fons públics, deixen  pisos tancats, sense escoltar ni dialogar per posar els pisos a un lloguer social. I que, quan obren converses, especulen per obtenir una altra vegada beneficis d’un immoble aconseguit gràcies a unes lleis al servei del capitalisme i que condemnen a pagar  dues vegades al poble.

Per altra banda, va ressaltar com a molt positiva la satisfacció  de Càritas per la boina acollida que ha tingut entre les entitats manresanes el projecte ACOL de la Generalitat. Càritas ha fet un gran treball de sensibilització i de suport  en els tràmits necessaris per acollir-se a participar en aquest programa  i s’ha aconseguit que disset persones sense documents tinguin per primera vegada una oferta de treball d’un any sencer.

Va acabar animant a fer-se soci o donant, ja que és gràcies a les aportacions de persones i empreses que s’obtenen els recursos que permeten tirar endavant els projectes de Càritas.