Manifest de Càritas Arxiprestal de Manresa amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona Treballadora

CÀRITAS ARXIPRESTAL MANRESA vol manifestar públicament el seu suport als actes i mobilitzacions que diverses organitzacions, sindicats i col·lectius socials han organitzat per al proper dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, amb la finalitat de denunciar la discriminació laboral, econòmica i social que pateixen les dones a la nostra societat.

Segons les dades de 2017, en el conjunt de l’estat espanyol:

• 49 dones i 8 nens i nenes van morir víctimes de la violència de gènere.
  • L’atur entre les dones supera els 2 milions, cosa que suposa una progressiva feminització de la desocupació.
  • Hi ha un milió i mig menys de dones ocupades que d’homes.
  • Gairebé les tres quartes parts del contractes a temps parcial són contractes en els que el titular és una dona.
  • Les dones assumeixen el 90% del permisos i excedències necessàries per la cura de fills i persones depenents, cosa que limita el seu desenvolupament professional.

La desigualtat salarial és el resultat més visible de la desigualtat i discriminació que pateixen les dones en el mercat de treball. Diversos informes demostren que, al nostre país, els salaris de les dones haurien de pujar al voltant d’un  30% per equiparar-se al que cobren els homes.

Per combatre aquesta situació, reclamem  que els governs a tots els nivells i també les empreses, desenvolupin mesures

• Per posar fi a la segregació educacional i professional
  • Per acabar amb un model de contractació laboral que segmenta el mercat laboral i segrega a les dones
  • Per activar mecanismes d’acció positiva que promoguin la formació de les dones
  • Per fer complir l’obligatorietat del plans i mesures d’igualtat a l’interior de les empreses i
  • Per fomentar la conciliació familiar i laboral, la coresponsabilitat i la millora dels serveis públics d’atenció a la primera infància i la dependència.

Manresa, 8 de març de 2018