La Responsabilitat Social Corporativa és rentable per a les empreses!

En el marc de l’acte de reconeixement a les empreses i entitats que col·laboren amb Càritas Arxiprestal Manresa, vam tenir entre nosaltres a en Ricard Valls Riera, director de la consultoria Zohar, qui amb les seves reflexions sobre els criteris de sostenibilitat del planeta, ens invita a remar junts les persones ( pel benestar social) , les empreses (per reputació i rendibilitat) i el planeta (pel medi ambient.) Tots connectats, com il·lustrava en la imatge, amb la Responsabilitat Social Corporativa en la intersecció dels tres cercles.

De la seva intervenció, molt rica i entenedora, us oferim unes aportacions:

• Preguntes obertes: Les empreses cal que es preguntin “què puc fer jo per ajudar a solucionar els problemes de la meva comunitat?” La funció de l’empresa és crear riquesa i llocs de treball! És vigent avui?
  • Afirmacions: L’empresa té un impacte molt important a la comunitat! Les empreses amb més possibilitats d’èxit són les que respecten els criteris de sostenibilitat i passa també perquè  les persones tinguin més possibilitats de futur. Hi ha moltes més persones disposades a treballar en aquestes empreses. La proximitat dona valor a l’empresa si és conscient del que passa al seu voltant i dona respostes adequades. No hi ha pau social sense equitat! Els objectius dels desenvolupament sostenible són més efectius si es compleixen a nivell global!
  • Reptes: L’ impacte social de la tecnologia en el treball! El paper important de la política! L’equitat per construir la pau social!

“Empreses amb cor és un model a seguir i Càritas és un soci fiable”

Gràcies  Ricard, i també a Alba Oms de la Fundació Sociosanitària  i  a  Alba Maench del Consorci de Residus del Bages,  per participar en la Taula d’experiències  aportant el vostre testimoni, i a tots els que ens vau acompanyar i col·laboreu amb l’entitat.

“Amb aquest petit acte simbòlic, molt valuós per a nosaltres, volem fer-vos arribar el nostre agraïment pel  compromís solidari, per ajudar-nos a ajudar en la promoció humana i el desenvolupament integral de les persones de les capes socials més desfavorides, a les que Càritas amb el vostre suport ben divers procura donar respostes, promovent  programes i generant processos que contribueixin al desenvolupament i a la promoció de la persona, també envers la promoció de la justícia social.“

Enllaç a l’article d’en Jordi Morros, de Regió 7