La Fundació Alícia i Càritas Manresa sumen per ensenyar cuina i alimentació a persones amb dificultats d’inserció laboral

La Fundació Alícia i Càritas Arxiprestal de Manresa han començat, aquest dilluns 11 de juny, a impartir classes de cuina a persones amb dificultats d’inserció laboral. El perfil assistent, fins ara, solia ser dones i nouvingudes, però la novetat d’enguany és la incorporació d’homes que també tenen per objectiu professional dedicar-se a aquest sector. La formació s’emmarca, d’una banda, en el conveni de col·laboració subscrit per la Fundació Alícia i Càritas Manresa a través del programa “Empreses amb cor” i d’altra banda en el projecte Fita, de Càritas, un projecte d’acompanyament sociolaboral en el sector de treball a la llar.

Les sessions formatives compten amb una breu introducció teòrica, en les quals es donarà als assistents continguts bàsics de cuina i alimentació. Tot seguit, les persones assistents aprendran a elaborar diferents receptes, tenint en compte conceptes com el gust i la textura. Durant el taller, també s’ensenyaran consells nutricionals, per a la compra de productes i tot un seguit de recomanacions per a cuinar per a col·lectius específics, com és el de la gent gran amb necessitats concretes o les persones amb intoleràncies alimentàries.

En total s’han programat 5 sessions d’unes 4 hores de durada, que es realitzaran de l’11 al 15 de juny en les dependències de Càritas Manresa. El divendres, és previst que es realitzi una petita prova de nivell per veure els aprenentatges adquirits durant la setmana. És el segon any que duu a terme aquesta iniciativa. En l’anterior edició varen participar quinze  persones de Fita, i totes elles van aconseguir trobar feina, ja sigui en domicilis particulars o en empreses del sector.

El projecte Fita (clica aquí per a més informació)  està enfocat a formar i acompanyar a persones, principalment dones, que volen accedir a una feina com a treballadores en l’àmbit de la llar. A banda de cuina, la formació inclou altres mòduls en els quals les participants aprenen neteja, bugaderia, i atenció bàsica a persones, entre altres matèries.

Aquest darrer any 2017 des del Programa sociolaboral de Càritas Arxiprestal de Manresa s’ha acompanyat a unes 200 persones, més de la meitat des del projecte Fita. L’objectiu del diferents projectes del Programa és acompanyar  les persones per tal que puguin accedir a un treball digne.

La Fundació Alícia és un centre de recerca científica i gastronòmica que, ubicada al complex del Món Sant Benet al Bages,  es dedica a la innovació tecnològica en la cuina i la investigació al voltant dels hàbits alimentaris.

GALERIA DE FOTOS (Fotos: Fundació Alícia)