Èxit de la Jornada de Voluntariat als horts de la casa Costafreda i Portes Obertes

El passat dissabte, dia 21 d’abril, va tenir lloc la Jornada de Voluntariat i Portes Obertes que Càritas Arxiprestal de Manresa va organitzar a la Casa  Costafreda, seu del projecte Activa’t a l’hort.

A partir de les 11 del matí, les persones que hi varem assistir: voluntaris, tècnics, amics i familiars, vam poder conèixer els diversos projectes que Càritas duu a terme i a continuació i d’una manera més detallada el projecte Activa’t a l’hort.

El responsable d’aquest  projecte d’economia social i solidària, Pau Collado,  va explicar que l’objectiu és la formació teòrico-pràctica de les persones que hi participen amb la finalitat d’aconseguir la plena inserció laboral. Juntament amb el seu equip ens van mostrar l’explotació (ecològica) i donar tota mena d’explicacions sobre les verdures que estan plantades i que es comercialitzen amb la possibilitat de poder-les adquirir allí mateix o per encàrrec.

El projecte contempla dues línies més d’activitat, una és centra en la restauració de murs de pedra seca i l’altra en la poda d’arbres fruiters.

Podeu trobar més informació en aquest mateix web: http://www.caritasbisbatvic.cat/manresa/activathort/

A continuació tothom va poder participar en una plantada d’arbres i plantes aromàtiques.

La jornada va acabar amb una boníssima paella de verdures (de l’hort, naturalment)  i unes amanides (les fotografies en donen fe), sota un sol brillant de primavera i una brisa que temperava la calor.

Celebrem l’èxit de la trobada que ens va donar una magnífica oportunitat de compartir i fer caliu.