Càritas Diocesana de Vic s’uneix a les reivindicacions de l’1 de Maig

Càritas vol posar l’accent reivindicatiu d’aquesta jornada, davant del context global i nacional en què ens trobem. Mentre alguns pregonen la recuperació econòmica i el manteniment del creixement econòmic, la realitat que constata Càritas, diàriament amb la seva acció, és el creixement de la desigualtat i el deteriorament de les condicions laborals i de vida de molts treballadors i treballadores.

En aquesta línia, Càritas aposta i defensa un món amb un treball decent. Més enllà de xifres d’ocupació ens cal un treball que permeti a la persona viure amb dignitat. La precarietat va diluint la nostra humanitat i trenca els llaços socials. Si no canviem el rumb de la nostra societat, el futur de l’ocupació, en comptes de millorar en qualitat, empitjorarà.

Amb motiu de la celebració de l’1 de maig, Càritas proposa reflexionar a partir de la lectura del Manifest de la Iglesia por el Trabajo Decente que denuncia l’actual marc social injust (clica aquí)