Activa’t a l’hort

ACTIVA’T A L’HORT és un projecte de promoció de l’economia social i solidària en el sector agrícola i paisatgístic, per facilitar l’emprenedoria i l’auto-ocupació promocionat per Càritas Arxiprestal de Manresa en col·laboració amb l’Ajuntament de Manresa, per tal de facilitar l’autoocupació i la inserció sociolaboral dels participants.

Consta de Formacions per a la inserció sociolaboral i d’un espai productiu a la casa Costafreda on es cultiven i s’ofereixen verdures ecològiques produïdes amb un elevat grau de responsabilitat social i ambiental.

En la formació s’acompanya els participants en l’aprenentatge d’ habilitats diverses com l’hort d’autoconsum, la poda de fruiters, la pedra seca, desbrossar, etc i d’ habilitats polivalents per tal que a més d’auto abastir-se de productes hortícoles, puguin ocupar-se en aquests sectors.

El projecte consta de formació pràctica i teòrica en agricultura ecològica, així com en la comercialització en circuits curts i de proximitat.

També, treballem les competències tècniques agrícoles necessàries per poder inserir social i laboralment els participants, sigui per compte d’un mateix o per compte d’altri.

En el projecte Activa’t a l’hort, estem preparats per;
– Oferir verdures de temporada produïdes pels hortolans del projecte. Cultivades amb un elevat grau de responsabilitat social i ambiental. Amb oferta de cistelles setmanals. També repartim a domicili.
– Facilitar grups de treball per neteges, desbrossar, restaurar murs de pedra seca, podes, instal·lacions de reg, etc.
– Gestionar parcel·les agrícoles d’oliveres, ametllers, vinyes, fruiters, etc.

La Restauració de murs de pedra seca és una formació complementària important en la polivalència agrícola i un valor a l’alça a nivell patrimonial i funcional dels espais agrícoles i paisatgístics

-Tenim un grup format i ens posem a disposició d’entitats i organitzacions diverses per tal de col·laborar i seguir professionalitzant aquest grup de treball, contribuint en la restauració i valorització d’aquest patrimoni tan ric en el nostre territori.

Per a mes informació , podeu contactar amb nosaltres al correu

Díptic informatiu del programa “Activa’t a l’hort”
Fulletó informatiu del programa “Activa’t a l’hort”
Fulletó informatiu sobre la restauració de murs amb pedra seca