Manlleu

Càritas és present a Malleu des dels anys 80 a través dels grups organitzats a les tres parròquies: Càritas Gràcia, Càritas Santa Maria i Càritas Sant Pau, donant resposta a les necessitats més urgents de cada barri. És a partir del 2007, i després d’un treball i d’una necessitat compartida, que a Manlleu es constitueix la Càritas Interparroquial amb la finalitat de donar resposta a les necessitats de tot el municipi, ubicant la seu als locals de Sant Pau, al bell mig del barri de l’Erm.

Un dels projectes que des dels seus inicis Càritas ha portat a terme, responent a la identitat de la mateixa entitat és atendre, fer suport i mostrar-se propers a les persones que puguin necessitar-ho, acollint a tothom. Des de l’espai d’acollida s’atenen a les persones i després d’escoltar-los es facilita l’ajut puntual que requereixi. Els ajuts són puntuals, depenen de cada situació (ajuts per als subministraments de llum, aigua, gas, butà, etc o bé medicaments, aliments, roba, mobles, pagament per desplaçaments etc. O per exemple ajuts puntuals adreçats a la infància i adolescència per poder cobrir algunes necessitats de material escolar.

A Càritas Manlleu, funciona des de fa molt temps el servei de rober on no només es recull roba sinó que també se’n dispensa i la que no s’aprofita es recicla a través de l’empresa d’inserció El Fil de Caritas/Tapís Des de fa 2 anys s’ha treballat en un projecte compartit a nivell municipal, amb l’Ajuntament i quatre entitats socials del poble. Fruit d’aquest treball Càritas Interparroquial de Manlleu participa directament en la gestió del projecte El Sarró (aliments solidaris) Des de l’any 96 Càritas de Manlleu, un cop per setmana, disposa d’un espai de trobada amb gent gran als locals de Gràcia.

Durant aquest any des de l’espai d’acollida s’estan atenent 80 famílies (280 beneficiaris) i 10 unitats familiars unipersonals i per exemple, 134 famílies s’han beneficiat del rober.  L’equip de persones voluntàries involucrades en els projectes són 17.

Projectes

Acollida i ajutsIntegració social

Acollida i atenció social
Espai per acollir i escoltar persones tant temps com sigui necessari, sobre tot tipus de problemes, perquè les persones se sentin ateses i poder treballar així la resposta adient.

Servei d’ajuda econòmic
Ajuts per necessitats puntuals amb un seguiment del problema (lloguer, subministraments i calefacció, medicaments, ajudes escolars...); ajuts en espècies o microcrèdits.

Serveis i accions per la gent gran
Espai de trobada: Espai per passar l’estona, trobar-se, xerrar, i fer jocs.

Manlleu
Quinze persones es formen en neteja i manteniment en un curs de peonatge de Càritas de Manlleu

Càritas de Manlleu ha iniciat la segona edició del curs “Peonatge de neteja i manteniment, domèstica i industrial i altres equipaments” que es fa als locals de la parròquia de Santa Maria. L’objectiu d’aquesta oferta formativa és donar a l’alumnat una formació teòrica-pràctica que garanteixi la preparació de les competències requerides per a treballar en aquest sector i poder-se incorporar progressivament al mercat laboral.

Manlleu
Càritas inicia a Manlleu un curs per formar 15 persones en el sector de la neteja i el manteniment domèstic i industrial

Un total de 15 persones participen en el curs “Peonatge de neteja i manteniment, domèstica i industrial i altres equipaments”, organitzat i impartit per Càritas a Manlleu. El curs, que s’acaba d’iniciar, es fa als locals de la parròquia de Santa Maria de Manlleu. El curs, que inclou també classes de llengua, està adreçat a persones immigrades que no han tingut l’oportunitat d’incorporar-se al món del treball per manca d’especialització laboral.