Les Càritas amb seu a Catalunya inicien la campanya de Nadal “Sigues part de la solució contra la pobresa”

Les deu Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya han iniciat la campanya “Sigues part de la solució contra la pobresa”. Aquesta és la segona edició d’aquesta iniciativa nadalenca conjunta que vol fer arribar un missatge d’esperança, on es convida a tothom a ser part de la solució dels problemes que pateixen les persones més vulnerables de la societat. Dins de les accions de Càritas del període nadalenc, els diumenges 16 i 23 de desembre es farà a les parròquies de la diòcesi de Vic la col·lecta per ajudar a l’acció de Càritas.

La missió de Càritas és acollir i acompanyar les persones que més ho necessiten, i amb el suport de gairebé 16.000 particulars i més de 1.700 empreses, sumada a la feina dels més de 500 professionals i 13.000 voluntaris/es, Càritas ha pogut atendre a 321.287 persones a Catalunya durant l’any 2017. Gràcies a tots ells, la missió de Càritas és possible.

Amb tot, els problemes socials continuen ben presents en el nostra dia a dia, i aquest Nadal la campanya de Càritas vol centrar-se en una problemàtica estructural amb caràcter d’urgència: l’habitatge. Nadal és un temps que porta a la memòria l’escalfor de la llar que protegeix del fred del carrer, les trobades al voltant d’una taula compartint els darrers moments de l’any i els bons desitjos per al que comença.

Aquests records, que ens semblen tan quotidians, no els han pogut gaudir més d’un 30% de les famílies i persones soles que Càritas ha atès durant l’any 2017. Les persones que viuen aquesta situació no compten amb una llar adequada, assequible i segura. Malgrat aquestes dificultats, des de Càritas es treballa amb el convenciment que tothom mereix una llar on construir els seus records vitals, on sentir-se protegit i on recuperar forces per començar un nou dia. Una llar on somiar el projecte vital.

“Tenim un gran repte com a societat, però estem convençuts que amb l’ajuda de la ciutadania serem capaços de retornar els records de Nadal a aquestes persones. Perquè tothom mereix una llar” ha afirmat Francesc Roig, President de Càritas Catalunya.

La campanya de Nadal, que compta, entre d’altres, amb un anunci de ràdio i un spot de televisió, acabarà el 6 de gener, festivitat de Reis.