La Fundació Alícia i Càritas Manresa sumen per ensenyar cuina i alimentació a persones amb dificultats d’inserció laboral

La Fundació Alícia i Càritas Manresa ha començat, aquest dilluns 11de juny, a impartir classes de cuina a persones amb dificultats d’inserció laboral. El perfil assistent, fins ara, solia ser dones i nouvingudes, però la novetat d’enguany és la incorporació d’homes que també tenen per objectiu professional dedicar-se a aquest sector. La formació s’emmarca dins el projecte Fita, un projecte d’acompanyament sociolaboral en el sector de treball a la llar. El projecte Fita (clica aquí per a més informació) i està adreçada a formar i acompanyar a persones que volen accedir a una feina en l’àmbit de la llar.
Les sessions formatives compten amb una breu introducció teòrica, en les quals se’ls donarà als assistents continguts bàsics de cuina i alimentació. Tot seguit, les persones assistents aprendran a elaborar diferents receptes, tenint en compte conceptes com el gust i la textura. Durant el taller, també s’ensenyaran consells nutricionals, per a la compra de productes i tot un seguit de recomanacions per a cuinar per a col·lectius específics, com és el de la gent gran amb necessitats concretes o les persones amb intoleràncies alimentàries.

En total s’han programat 5 sessions d’unes 4 hores de durada, que es realitzaran aquesta setmana (de l’11 al 15 de juny) al local de Càritas Manresa. El divendres, és previst que es realitzi una petita prova de nivell per veure els aprenentatges adquirits durant la setmana. No és la primera vegada que es duu a terme aquesta iniciativa. L’any passat ja va realitzar-se amb l’assistència d’una de quinze dones participants del programa sociolaboral de Càritas de Manresa, i totes elles van aconseguir trobar feina, ja sigui en domicilis particulars o en empreses del sector.

El Projecte FITA de Càritas Manresa, neix amb la pretensió d’acompanyar a dones, principalment, a accedir a una feina com a treballadores de la llar. A banda de cuina, la formació inclou altres mòduls en els quals les participants aprenen neteja, bugaderia, i atenció bàsica a persones, entre altres matèries. Aquest darrer any 2017 des del programa sociolaboral de Càritas Arxiprestal de Manresa s’han acompanyat a unes 200 persones, més de la meitat des del projecte Fita. L’objectiu del programa sociolaboral i a través dels diferents projectes com aquest és acompanyar a les persones a poder accedir a un treball digne.

La Fundació Alícia és un centre de recerca científica i gastronòmica que, ubicada al complex del Món Sant Benet al Bages, que es dedica a la innovació tecnològica en la cuina i la investigació al voltant dels hàbits alimentaris.

GALERIA DE FOTOS (Fotos: Fundació Alícia)