Els comerciants de Vic Comerç han aportat 4500 euros en productes i descomptes i 1000 euros en efectiu a l’acció de Càritas Arxiprestal de Vic

Vic Comerç i Càritas Arxiprestal de Vic fan una valoració positiva del seu acord de col·laboració. En un any, els comerços associats a Vic Comerç han col·laborat amb l’acció de Càritas per un import de 4500 euros en productes i descomptes i 1000 euros en efectiu. Aquest dimecres 24 d’octubre, les dues entitats van destacar el compromís del petit comerç i van mostrar la seva voluntat de seguir col·laborant amb aquells que poden tenir més dificultats per cobrir les seves necessitats més bàsiques.

Entre el setembre de 2017 i setembre de 2018 han col·laborat amb Càritas Arxiprestal de Vic, un total de 36 dels 45 establiments que s’han visitat. D’aquests 31 han fet col·laboracions en espècies. S’ha estimat amb un import de 1350 euros en productes concrets (reforç escolar, menjador social, atenció social, habitatge). Altres comerços han col·laborat amb descomptes a l’hora d’adquirir productes. Aquests descomptes serien d’un valor aproximat de 3000 euros. També hi ha hagut una col·laboració directa en efectiu d’uns 1000 euros, dels quals 900 han estat per part de 5 farmàcies, associades a Vic Comerç.

Antoni Brachs, president de Vic Comerç, destacava el compromís del petit comerç de la ciutat i la seva gent, tot i que «segueix patint els efectes de la crisi» i la «metamorfosis dels hàbits de consum». Les necessitats de Càritas però s’han cobert «gràcies a una bona base de comerciants» que són un «element vertebrador important» per ajudar a construir «una societat millor». Per la seva part, Jeroni Vinyet i Josep Vivet, des de Càritas Arxiprestal de Vic, agraïen el compromís i «la bona predisposició per col·laborar» de Vic Comerç i els seus associats. En aquest sentit ressaltaven la voluntat de seguir ampliant aquesta per fer front un repunt de la demanada d’assistència que estan registrant aquest any. Alguns dels comerços de Vic Comerç també seran punt de distribució dels «Cors solidaris» de xocolata que cada any ven Càritas per ajudar a la seva tasca.

Càritas Arxiprestal de Vic va atendre el 2017 un total de 1504 persones en el conjunt dels seus programes socials. En total s’han desplegat programes d’atenció social (761 persones), menjador social (161 persones), racó d’acollida (200 persones), necessitats amagades (37 persones), Avancem (formació i inserció sociolaboral) (253 persones), reforç escolar (35 persones), programa Pots fer-ho (33 persones) i llars temporals (34 personals). Càritas Arxiprestal de Vic té el suport de més de 200 voluntaris i 7 tècnics que hi treballen.