Càritas organitza una jornada de formació del voluntariat reflexionant sobre les migracions i els drets de les persones

Càritas Diocesana de Vic fa el dissabte 9 de març una jornada de formació. Sota l’anunciat «Compartint el viatge amb drets» en aquesta sessió matinal hi intervindran Lluís Magriñà, director del Centre d’espiritualitat La Cova de Sant Ignasi de Manresa i Paco Aperador, membre de l’wquip de Migracions de Cáritas Española. La jornada es farà a la sala d’actes de l’Escola Vedruna l’Escorial (c. Santa Joaquima de Bruna) de Vic i està destinada a voluntaris, directius, tècnics… de la institució. La jornada començarà a 2/4 de 10 del matí.

Aquesta sessió estarà centrada amb el discerniment i l’acció de Càritas davant el repte de la mobilitat humana i vol fer una reflexió viva i participativa sobre el fet migratori, a partir de les experiències de Magriñà i Aperador.

Lluís Magriñà (Barcelona, 1946), va entrar a la Companyia de Jesús l’any 1964 i va ser ordenat com a sacerdot l’any 1976. És llicenciat en Teologia i va estudiar Educació Comparada a la Universitat de Chicago, als Estats Units.

S’ha dedicat sobretot al món de l’ajuda humanitària i la cooperació al desenvolupament. Va ser fundador i director durant 15 anys de l’ONG Intermón. Més endavant, des de l’any 2000 i fins al 2007, va dirigir el Servei Jesuïta als Refugiats. Ha estat consultor del Pontifici Consell per als Migrants i Itinerants del Vaticà.

L’educació ha estat un altre dels seus camps d’acció: durant 4 anys va ser delegat d’educació dels Jesuïtes de Catalunya i posà en marxa Jesuïtes Educació, la xarxa que aplega les escoles de la Companyia de Jesús a Catalunya. Des del 2008 fins a 2014 va ser Superior Provincial dels Jesuïtes de Catalunya quan va ser nomenat director del Centre d’espiritualitat La Cova de St. Ignasi.

Paco Aperador és tècnic de l’equip de Migracions de Cáritas Española, institució a la qual pertany des de fa 18 anys. Format en educació especial i educació d’adults, va treballar durant 7 anys a l’Equador com a voluntari. Posteriorment entrar a Càritas i va treballar dos anys a Càritas Panamà, col·laborant amb organitzacions pageses en defensa de la terra. A Càritas Española ha treballat en el programa de formació i actualment forma part de l’equip de migracions.