Càritas organitza una jornada de formació del voluntariat reflexionant sobre el Model d’Acció Social

Sebastián Mora, secretari general de la Confederació de Cáritas Española, serà el ponent de la jornada de formació que Càritas Diocesana de Vic ha organitzat pel dissabte 10 de febrer. La jornada es farà al Seminari de Vic. Mora reflexionarà sobre l’acció social del voluntariat de Càritas en el moment actual. La conferència arriba en una fase on Càritas està enfocant la seva acció amb el Model d’Acció social (MAS) (consulta el document complet des del web). La jornada està adreçada a totes les persones que formen part de les diferents Càritas del Bisbat de Vic. L’activitat començarà a les 10 del matí i està previst que acabi a la 1 del migdia (veure programa de la jornada de formació).

Sebastian  Mora (Màlaga, 1966) és llicenciat en Filosofia per la Universitat Pontificia de Comillas i és màster en gestió directiva d’entitats no lucratives, posseeix una llarga experiència de treball en el camp de l’acció social. La seva activitat professional es va iniciar com a coordinador del Centre “Santa Isabel” d’Acolliment a Immigrants, dependent de la Delegació Diocesana d’Immigració de Madrid. Posteriorment, va treballar com a educador de carrer a l’Associació “Granja Les Alamedillas“.

El 1993 va entrar a formar part de l’equip de Càritas Diocesana de Madrid, on desenvolupr diverses responsabilitats al llarg dels quinze anys. L’any 2008 s’incorpora als Serveis Generals de Càritas Espanyola, on assumeix el càrrec de coordinador de l’Àrea d’Acció als Territoris. El desembre de 2009, la Conferència Episcopal Española aprova el seu nomenament com a secretari general de Càritas. Actualment, compagina la seva activitat al capdavant de la Secretaria General de Càritas amb les de director executiu de la Fundació FOESSA (Foment d’Estudis Socials i de Sociologia Aplicada) i de vicepresident de la Plataforma Tercer Sector, entre altres.

El secretari general de Càritas Espanyola imparteix habitualment nombrosos cursos i ponències en fòrums nacionals i internacionals relacionats amb el tercer sector i les entitats de caràcter no lucratiu. Autor d’innombrables articles en revistes especialitzades, Sebastián Mora ha publicat també dos títols sobre el tema del voluntariat.