Càritas no vol ser una “entitat assistencial” d’un estat del benestar que fa fallida

El dia 9 de juliol va tenir lloc al Seminari de Vic l’Assemblea anual de Càritas Diocesana de Vic, amb una cinquantena de persones participants.

L’Assemblea va estar presidida per Mns. Romà Casanova, Bisbe i president de Càritas Diocesana de Vic, que va destacar que “S’agraeix la tasca de Càritas, que sempre manté la mà estesa a tothom” . Referint-se a la situació actual, també va esmentar que “El virus que estem patint mata el cos, però el virus de la indiferència mata l’ànima”.

A l’acte es va aprovar Memòria d’activitats del 2019 (hi podeu accedir clicant AQUÍ. i la Memòria econòmica.

Destaquem algunes dades:

• Les accions s’estan reconvertint amb l’objectiu de dignificar els projectes i les persones ateses.
  • Els ingressos econòmics són insuficients, encara que gràcies al llegat Modolell, s’aconsegueix un resultat final positiu de 22.622€. Es destaca el 71% dels ingressos provenen de fons privat.
  • La complexitat de la realitat que està afectant especialment a les persones mes desafavorides ens demana un més gran agermanament de totes les Càritas.

Altres punts que es van tractar:

Es va presentar i aprovar una modificació dels estatuts per tal que Càritas pugui formalitzar la creació de l’empresa d’inserció Treball Digne per gestionar la roba usada.

També es va presentar i aprovar el protocol contra l’assetjament sexual o per raó de sexe i/o identitat sexual.

Diferents mitjans de comunicació s’han fet ressó de l’esdeveniment: