Càritas inicia a Manlleu un curs per formar 15 persones en el sector de la neteja i el manteniment domèstic i industrial

Un total de 15 persones participen en el curs “Peonatge de neteja i manteniment, domèstica i industrial i altres equipaments”, organitzat i impartit per Càritas a Manlleu. El curs, que s’acaba d’iniciar, es fa als locals de la parròquia de Santa Maria de Manlleu.

La durada del curs és de 4 mesos i està adreçada a persones que no han tingut l’oportunitat d’incorporar-se al món del treball per manca d’especialització laboral. Les persones participants en el curs són 10 dones i 5 homes i s’ha prioritzat que siguin persones de Manlleu. A més, han hagut de demostrar un nivell bàsic de català i manifestar el seu compromís per continuar l’aprenentatge de la llengua.

Pel que fa als continguts de la formació consta de 4 mòduls: formació teòrica-pràctica relacionada amb la neteja, mòduls complementaris i transversals (igualtat d’oportunitats, medi ambient, riscos laborals, orientació laboral), el mòdul de català i coneixement de l’entorn i les pràctiques en empreses, entitats i/o institucions de la comarca.

Les classes teòriques són dilluns, dimecres i divendres al matí i dimarts i dijous a la tarda des d’octubre de 2017 fins al febrer de 2018 quan finalitzaran les pràctiques.

L’objectiu principal d’aquesta formació teòrica-pràctica és garantir la preparació en les competències professionals necessàries per treballar en el sector de peonatge de neteja en diferents espais.

El curs és dur a terme gràcies al suport del Departament d’Acció Social i Ciutadania “Secretaria per a la Immigració” de la Generalitat de Catalunya, de l’Ajuntament de Manlleu i del Consorci per a la Normalització Lingüística.