Càritas estrena instal·lacions en el nou Espai Solidari de Taradell

Càritas de Taradell ha estrenat noves instal·lacions dins del nou Espai Solidari municipal d’aquest municipi osonenc. Les noves instal·lacions estan ubicades a l’edifici conegut com el Sindicat. El 19 d’abril es va fer la inauguració d’aquest nou equipament situat al carrer de l’Església i on també tenen seu les associacions Osona contra el càncer i Som Dones.

Càritas estarà ubicat a la planta baixa de l’edifici amb dos espais diferenciats. En un Càritas Rober, que fins ara estava al carrer Ramon Pou, i en l’altre, Càritas aliments que tenia la seva seu al magatzem a can Costa. Aquesta unificació permet millorar la logística, i especialment, l’atenció a les persones ateses. A la primera planta hi ha les seus d’Osona contra el càncer i Som Dones. En aquesta primera planta també hi ha una aula polivalent, que servirà per impartir-hi els cursos de català que es fan des de l’Àrea Social de l’Ajuntament.

Per poder-hi encabir aquestes tres entitats socials, s'han hagut de fer reformes i adaptar l’espai per complir amb normativa d’accessibilitat. Entre d’altres s’ha instal·lat una cadira
mecànica perquè gent amb mobilitat reduïda pugui accedir al primer pis.

Fins ara, Taradell disposava d’un espai solidari a l’antic dispensari del carrer Ramon Pou. Ara però aquell edifici s’enderrocarà per construir-hi habitatges tutelats. L’edifici del Sindicat estava en
desús des de que les aules de l’escola municipal de música L’Arpa va canviar d’ubicació.