Càritas Diocesana de Vic parla de la problemàtica de l’habitatge a “La veu de Càritas” de Ràdio Estel

El programa «La veu de Càritas» de Ràdio Estel ha tingut com un dels seus eixos: l’habitatge. L’espai l’ha obert la reflexió de la secretària general de Càritas Diocesana de Vic Maria Dot. El programa també ha inclòs una conversa amb Montserrat Roca i Alba Medina, directora i treballadora social de Càritas Anoia Segarra, que han reflexionat sobre la problemàtica per trobar habitatge a la comarca i han parlat del primer projecte que dins d’aquest àmbit impulsa aquesta arxiprestal.

Roca i Medina han parlat de les mancances d’habitatge públic a Igualada, molt per sota del que pertocaria segons la llei, i s’han centrat a presentar l’adequació d’un pis destinat a homes sols que tenen dificultats per trobar pis, que entrarà en funcionament a la tardor (clica aquí per a més informació).

«La veu de Càritas» del 25 de febrer l’ha obert la reflexió de Dot que ha denunciat com un dret bàsic com l’habitatge és vulnerat constantment i com s’ha passat de la bombolla hipotecaria a la bombolla del lloguer, que de nou ataca la baula més feble de la societat. En aquesta reflexió, Dot defensa que una llar és molt més que un sostre i que és una clau molt important en el desenvolupament integral de les persones.

El programa d’aquest 25 de febrer també ha comptat amb el testimoni de Gibril Hassan, un jove ghanès que va arribar fa 7 anys a Catalunya i que ha comptat amb l’acompanyament de Càritas Diocesana de Barcelona.

Escolta el programa complet (clica aquí)