Càritas de Sant Hilari participa en un projecte per conèixer les necessitats i ajudar a les persones de més de 65 anys

Càritas Sant Hilari és un dels motors d’un projecte nou que s’ha engegat en aquest municipi de les Guilleries i que vol detectar necessitats en persones de més de 65 anys. Impulsat pel DipSalut, conjuntament amb altres agents socials del territori, 3 voluntaris de Càritas s’han entrevistat amb una 15 de persones que han seleccionat professionals mèdics per conèixer si els manca algun tipus de servei, ajut, suport…i com se’ls pot donar un cop de mà.

Xavier Puigdevall, director d’aquesta Càritas, explica que inicialment des del CAP de Sant Hilari es van llistar prop d’una vuitantena de veïns. Després d’un primer contacte telefònic fet pels professionals de la salut, des de l’octubre s’han iniciat les entrevistes personals fetes pels voluntaris de Càritas, amb el suport d’una psicòloga de Càritas Girona. Ara, un cop realitzades les entrevistes, cal que «amb l’ajuda de Càritas i moltes altres entitats que s’han sumat al projecte podem veure quina resposta podem donar en l’àmbit de poble».

Pel director d’aquesta Càritas del Bisbat de Vic, projectes d’aquesta naturalesa encaixen plenament amb l’ADN de Càritas. «Som del poble i coneixem moltes realitats» i encarnen una de les potes de l’Església que és «la missió de la caritat». Malgrat que és una iniciativa conjunta amb altres agents, Puigdevall considera que és un projecte que s’ha sentit «com a molt propi».

Càritas de Sant Hilari Sacalm és una entitat activa que vol «anar una mica més enllà». Puigdevall admet que la població pot percebre que la institució és qui entrega roba i aliments però «és molt més que això». Per això des de fa uns anys, ha engegat altres iniciatives com un projecte de costura, un taller de motivació… per mostrar que «anem més enllà d’una necessitat material concreta».

Aquest projecte serà un dels protagonistes del programa «La Veu de Càritas» de Ràdio Estel de les pròximes setmanes. Des del web de Càritas Diocesana de Vic us avancem un fragment de la conversa.

▶️ Xavier Puigdevall, director de Càritas Sant Hilari, explica l’essència del nou projecte (escolta)

▶️ Xavier Puigdevall, director de Càritas Sant Hilari, diu que són projectes en xarxa que Càritas es fa molt seus (escolta)