Càritas celebra actes del Dia Mundial del Comerç Just com a eina contra la pobresa i l’explotació

Diferents Càritas del Bisbat de Vic han preparat aquest maig i juny actes per visualitzar el comerç just. Aquestes activitats s’han portat  a terme en motiu del Dia Mundial del Comerç Just que es va celebrar el 12 de maig. La majoria d’actes s’han organitzat des de l’espai Oikia de Vic, un punt de venda i difusió de l’Economia Social i Solidària i del Comerç Just impulsat pel Casal Claret, l’Associació Tapís i Càritas, però també es van fer accions des dels Hostalets de Balenyà. El Dia Mundial del Comerç Just és una iniciativa de l’Organització Mundial del Comerç Just (WFTO), organisme que aplega més de 300 organitzacions de més de 70 països.

El mateix 12 de maig, Oikia va organitzar al seu espai del carrer de la Ramada un tastet gratuït de cafès i tes de Comerç Just (10 h a 13 h i de 15 h a 20 h). Càritas Parroquial dels Hostalets de Balenyà va fer una parada en la 6a Fira d’Entitats que es fa en aquest municipi osonenc on es va fer difusió i venda d’aquests productes.

Els actes van continuar en els dies posteriors. El 16 de maig es va fer la xerrada “Els nostres cafès i qui els conrea” a Oikia a càrrec de Matilde Navarro i Salima Boudor (11 h). El 19 de maig, Oikia va participar en la “Fira d’Artesania de les festes del Seminari Vell” amb un punt de venda i difusió. El 27 maig es va fer una projecció d’una pel·lícula sobre comerç just al Casal Claret i al llarg de juny el comerç just arribarà a les escoles de Vic. S’ha preparat una explicació de contes per donar-lo a conèixer a diferents escoles de la ciutat.

El Dia Mundial del Comerç Just vol contribuir a la lluita contra la pobresa, l’explotació, el canvi climàtic i la incidència de la crisi econòmica sobre les poblacions més vulnerables. Es considera que el comerç just ha de beneficiar aquestes àrees geogràfiques millorant les condicions de vida sostenibles als productors més desafavorits.

La WFTO, màxim organisme internacional que defensa el comerç just, està integrada per cooperatives de productors, empreses exportadores i importadores, comerciants, xarxes nacionals i regionals de comerç just i organitzacions que el reforcen i l’impulsen com Càritas.

Les accions que es porten a terme per desenvolupar el mercat de comerç just, van encaminades a fer-ne difusió i fomentar la confiança, oferir oportunitats d’associació i apoderar les regions productores.

Manifest Dia Mundial del Comerç Just (clica aquí)
Fulletó del comerç just (clica aquí)
Cartell Dia Mundial del Comerç Just (clica aquí)