Compartint el viatge. Acollir, promoure, protegir i integrar el migrant

El 20 de juny s’ha celebrat a tot el món el Dia del Migrant. Càritas ho celebra amb una setmana d’acció mundial que es fa del 17 al 24 de juny dins de la campanya «Compartint el viatge». Aquesta setmana s’emmarca dins de la campanya de Càritas Internationalis sobre la migració que es fa sota el lema «Comparteix el Viatge», impulsada pel Papa Francesc.

Aquesta campanya global d’acció i sensibilització, amb una durada de dos anys, té com a objectiu promoure l’enfortiment de les relacions entre migrants, refugiats i comunitats. És la resposta de Càritas al clam del Papa Francesc a promoure la «cultura de trobada», per tal de veure a les persones en situació de mobilitat amb humanitat, per obrir cors i ments i canviar-ne les percepcions. “Acollir, protegir, promoure i integrar els emigrants i refugiats” és el títol del missatge del Sant Pare.

Càritas posa l’atenció als desafiaments i els efectes de la migració en tots els punts del “viatge”, al mateix temps que aprofita la fortalesa de la seva presència a tot el món per fer una campanya que afavoreixi un canvi de mentalitat. La campanya compta amb el suport de l’Aliança ACT (Action by Churches Together), una xarxa de 145 organitzacions cristianes de tot el món, al costat del de nombroses congregacions religioses i grups de la societat civil.

Dins de la campanya de «Compartint el viatge», els seguidors i col·laboradors de Càritas de tot el món porten a terme diverses activitats als seus respectius països i comunitats. La conscienciació també posarà el focus en els dos nous Pactes Mundials sobre Refugi i Migració, que se signaran en l’ONU el setembre de 2018. Càritas vol que aquests dos nous acords internacionals posin l’èmfasi en una migració segura i legal, i augmentar la protecció de les persones en trànsit.

Càritas Diocesana de Vic s’uneix a la campanya, per compartir i visibilitzar el viatge de les persones que migren, al llarg de tot el recorregut. La nostra visió és la d’una sola família humana, mundial i unida.

Càritas Diocesana de Vic està vinculada a diversos projectes que treballen principalment amb persones migrades i refugiades i altres que també donen suport a les situacions d’emergència que han sorgit en els últims anys en el mediterrani i la frontera sud.
Seguirem amb la nostra tasca i treballarem per la promoció d’una cultura de trobada i intercanvi, la defensa dels drets i la dignitat de tots.

Càritas Diocesana de Vic, a través dels seus equips parroquials i arxiprestals, posa tots els seus recursos materials, tècnics i humans a favor de les persones més vulnerables de la nostra societat amb l’objectiu d’integrar-los en la societat.

MATERIALS DE LA CAMPANYA «COMPARTIR EL VIATGE»

Web de la campanya «Compartiendo el viaje» de Càritas Espanyola (clica aquí)

Fulletó informatiu «Migrantes con derechos» (clica aquí)

Manifest de la setmana d’Acció Mundial (clica aquí)

Foto capçalera: directius i tècnics de Càritas amb “Acollir. Protegir. Promoure. Integrar”, els pilars d’aquesta campanya de les Càritas arreu del món.