1 de maig. Dia Internacional dels treballadors i de defensa d’un treball digne

Càrites Diocesana de Vic s’uneix a les reivindicacions de l’1 de Maig. Càritas vol posar l’accent reivindicatiu d’aquesta jornada, davant del context global i nacional en què ens trobem. Mentre alguns pregonen la recuperació econòmica i el manteniment del creixement econòmic, la realitat que constata Càritas, diàriament amb la seva acció, és el creixement de la desigualtat i el deteriorament de les condicions laborals i de vida de molts treballadors i treballadores.

En aquesta línia, Càritas aposta i defensa un món amb un treball decent. Més enllà de xifres d’ocupació ens cal un treball que permeti a la persona viure amb dignitat. La precarietat va diluint la nostra humanitat i trenca els llaços socials. Si no canviem el rumb de la nostra societat, el futur de l’ocupació, en comptes de millorar en qualitat, empitjorarà».

Amb motiu de la celebració de l’1 de maig, Càritas proposa tres documents per reflexionar davant d’aquesta falsa recuperació

– Manifest del primer de maig de la Pastoral Obrera de Catalunya (clica aquí)

– Article de Josep Pratsobrerroca, membre de la junta de Càritas Diocesana de Vic i de Càritas Arxiprestal de Vic, sobre l’1 de maig (clica aquí)

– Manifest de la «Iglesia por el Trabajo Decente» que denuncia l’actual marc social injust (clica aquí)